Iepure mov

Posted on 10 iulie 2009

2


Eppur si muove” („Şi totuși se mișcă” – şi nicidecum „iepure mov”, cum a tradus un șmecher!) a spus Galileo Galilei. Şi cuvintele lui au rămas celebre.
Nu am astfel de intenții, dar … am primit dovada că şi pe la noi, unele lucruri încep să se miște. Dacă proptești bine umărul și le împingi puţin.

usa 1 usa 2

Nu vă vine să credeți, dar tocmai am primit imaginea ușii de la Biserica reformată-calvină, despre care am scris prezentând-o ca monument istoric. Apoi, ca monument inaccesibil publicului, pe care se află acum … un anunț de contactare!!! Este primul pas (mic, abia schițat spre normalitate!) spre … orarul  de vizitare necesar turiștilor. Oricum, a apărut o primă șansă pentru cel care sosește în fața ușii.

Deci, l-am mișcat pe preot, chiar dacă s-a supărat puțin pe noi, şi s-a mișcat în favoarea turiștilor. Îi mulțumim şi îl asigurăm că vom profita, ca să vizităm şi acest colțișor din patrimoniul național. Nu cred că mai contează calitatea acestor imagini istorice (luate cu mobilul, seara, de bucurie!).

Să tragem concluzia, din această întâmplare, că nu se schimbă nimic, din ce nu ne place în jurul nostru, dacă … tăcem!