Aries river going through Turda

Posted on 26 mai 2011

22


Un cititor al blogurilor mele îmi semnalează prezenţa pe youtube a lui „Arieş ce treci prin Turda performed by Vasile Soporan (vocal), Șandorică Ciurcui (fiddle), Tănase Gheți (three strings viola) and Iuliu Gheți ((bass). Romanian traditional folk song from Transylvanian Plain, Cluj area.”.

Ce mai poţi vedea în Turda? Dacă eşti un turist care tocmai ai sosit în oraş, profiţi de existenţa unui PUNCT INFORMARE TURISTICĂ, înfiinţat anul trecut prin septembrie (când s-a pus firma şi s-a fotografiat vicele sub ea, ca să poată raporta că există şi să poată debloca salariile …) şi deschis de vreo lună – două, unde, două fete vesele te lămuresc:

Se pare că turistul trebuie să vină cu informaţiile de-acasă  pentru că fetele anonime (aţi văzut vreun ecuson?) sunt foarte documentate. Probabil, le-a instruit Elena Udrea, care a promis ajutor Turzii pentru promovarea zonei pentru care se toacă milioane europene cu nemiluita:

Frumuseţea zonei cu nămol sapropelic de la Băile Sărate Turda

Partea hazlie vine tocmai la sfârşit: fetele sunt revoltate că nu le-am cerut acordul pentru filmare. Că sunt cam degeaba pe-acolo, nu este o problemă. Că nu m-au convins deloc să vizitez oraşul, nu este o problemă. Că nu au un ecuson ca să ştiu cine sunt şi ce hram poartă, nu este o problemă. Acum, aştept citaţia. Cu speranţa că la următoarea trecere pe la punctul de informare, turistul să primească şi informare, nu numai mostre de indolenţă bugetară!

Update: Nici nu am dat bine ok, că a sosit avocatul fetelor:

Domnule „Zamfirpop”, multe din filmulețele dumneavoastră sunt interesante! Dar în acesta cred că sunteți cam răutăcios cu acele femei! Iar cât despre concluzia dumneavoastră cum că, „Turistul trebuie să aducă informațiile de acasă”, cred că turistul trebuie să descopere singur informațiile ci să nu i se dea mură-n gură…

Am răspuns lui „oliviuoliv”:

Ai perfectă dreptate. Dar, care este rolul prezenţei acelor femei fără ecuson în acel punct de informare turistică? Să-ţi spun eu că acest punct este o cheltuială la buget şi cele două păpuşi decorative înseamnă două salarii plătite de la buget? Pentru ce? Ca turist, am pierdut câteva minute în care tot ce am aflat este că muzeul este închis, că zoo este închis şi la mormântul lui Mihai Viteazu este ceva mănăstire. Am mai aflat că noi, turiştii, suntem cam tolomaci. Dacă eram un turist adevărat, îi răsturnam masa în cap! Deci, eu am fost răutăcios faţă de nesimţirea cu care am fost tratat de fete? Ca şi de către avocatul lor, de altfel!
Indrei a înţeles inutilitatea Centrului de informare turistică şi l-a transformat în magazin de finomşaguri arieşene: cârnaţ de Maramureş şi miere de Sighişoara.
Pune fetele să vândă ciorapi de Sibiu şi brânză de Bucovina, ca să contribuie şi ele la succesurile turismului turdean!

Alte detalii, puteţi citi în postarea În cazul în care sunt domnişoare.

A propos de fete, femei ori domnişoare: din filmuleţ şi imagini puteţi remarca lipsa de sters ori sperietură a fetelor. Degajate, cu nonşalanţă, au făcut, au spus, ce au ştiut. Adică, mai nimic.