Înspre dezinformare sau antipromovare

Posted on 11 octombrie 2011

3


Am mai atins problema dez-informării turistice şi în recenta postare http://zamfirpop.com/blog/2011/09/30/e-usor-a-scrie Din păcate, tot mai mult se merge pe principiul lui Moisil: Statul nu poate interzice nimănui să fie imbecil. Mulţumesc pentru aceste detalieri pe care le discutăm de mult. Aşa cum pe piaţă se află multe mărfuri contrafăcute, frumos ambalate, la fel e situaţia şi pe piaţa informaţiilor turistice. Gogoşile se vând mai bine decât pâinea!

Acest comentariu l-am postat la articolul scris de Mihai VASILE, alpinistul bucureştean prin ale cărui vene curge dorul de Cheile Turzii, referitor la gogomăniile ce se vehiculează, mai ales pe internet, sub marac de „informaţii turistice”. Oricine scrie ce vrea, nu neapărat documentat, iar, alţii preiau, poate, cu bună … nevinovăţie, şi colporteză aceste falsuri.

Zilele trecute, citind un text publicat de prietenul Zamfir Pop pe unul dintre multele lui bloguri (https://zamfirpop.wordpress.com/2011/05/26/aries-river-going-through-turda/), mi-am amintit că i-am promis să-mi spun părerea despre modul în care se promovează zona Cheilor Turzii, atât pe internet cât şi prin centrele de informare turistică. La început am vrut să fac un comentariu la articolul amintit mai sus, apoi văzând că textul devine din ce în ce mai mare m-am hotărât să-l postez pe PMOB.

Nu am fost la centrul de informare turistică la care te referi dar, în marea lor majoritate, aceste centre nu sunt decât locuri în care se împart pliante. Nu ştiu de ce te-ai supărat. Ai primit informaţii scrise despre nişte locuri frumoase existente în, şi lângă, Turda. Serios vorbind, fetele nu au nici o vină. Şi dacă ar dori, nu prea ar avea documentaţie din care să poată învăţa. Ca să ştii câte ceva despre obiectivele pe care ar trebui să le recomanzi ar însemna să le vezi, să studiezi ceea ce au scris alţii despre ele, iar acest lucru e dificil, cere muncă dar şi pasiune, lucruri foarte scumpe la vedere în aceste timpuri.

Citind mai departe, aflaţi informaţii pertinente, cu indicaţii bibliografice şi surse credibile, care corectează cele vehiculate despre minunatele Chei ale Turzii.

Deşi, după halul în care se află drumurile de aces spre monumentul natural, vizitat, mai ales, de foarte mulţi alpinişti şi … străini, … Mulţumesc Prietenului Mihai Vasile pentru clarificări. Poate, vor citi şi „specialiştii” întru turism, cei care (anti)promovează Cheile Turzii prin … gogoşi (nu le-am zis minciuni, sperând că erorile nu ar fi intenţionate!).

Notă: imaginile aparţin Fotografului Mihai Vasile: prima este de la intrarea in Cheile Turzii, a doua ma prezinta pe stanca Puscariu, promovand PMOB (Ulise era cu cinci metri mai jos!).